CO W GARACH PISZCZY LIFESTYLE MACIERZYŃSTWO I CIĄŻA ZDROWIE

POMARAŃCZOWY RAJ – MARCHEWKA

W 100g marchwi (świeżej) znajdziemy około 41 kcal. Średnio odpowiada to około 1% zapotrzebowania kalorycznego dla dorosłego człowieka.

Potrzebujemy ćwiczyć przez około 2 minuty, żeby spalić 100g marchewki (świeżej).

Marchewka pomaga nam chronić skórę przed promieniowaniem UV dzięki ogromnej zawartości witaminy A.

Marchewka w 90% składa się z wody, w 100g znajdziemy około 9g węglowodanów, z czego około 3g to błonnik.

Jedząc regularnie marchew, spowolnimy procesy starzenia się oraz zapobiegniemy rozwojowi zmian nowotworowych i chorób serca.

Witamina A zawarta w marchwi ogranicza ryzyko występowania chorób oczu oraz wzmacnia odporność.

Marchewka zawiera spore ilości witaminy z grupy B, K, C oraz dużo minerałów, wapnia, potasu, fosforu oraz magnezu i wiele innych.

Musimy pamiętać, że surowa marchew zawiera niski indeks glikemiczny, niestety po ugotowaniu może on wzrosnąć aż trzykrotnie!

MADZIA

fot. pixabay, zasoby własne

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *