owoce warzywa żyj zdrowo
CO W GARACH PISZCZY ZDROWIE

ŻYJ ZDROWO ZGODNIE ZE SWOIM WIEKIEM!

Może to zaskakujące, ale dieta odchudzająca, dzięki której schudłaś 10 lat temu nie da Ci podobnych efektów teraz, a wręcz będziesz męczyć się na darmo. Dieta musi być dopasowana do Twojego wieku, tylko wtedy będziesz mogła zrzucić zbędne kilogramy.

20-40 lat – Ogranicz, a nawet wyeliminuj ze swojego jadłospisu słodycze, tłuste produkty zastąp chudymi (na przykład ser, mięso). Ogranicz produkty z dużą zawartością glutenu oraz produkty przetworzone. Nie zapominaj o aktywności fizycznej, nawet pół godziny spaceru dziennie może zdziałać cuda!

40-50 lat – Twój metabolizm już nie pracuje jak powinien, to zależy też od zmian hormonalnych. Zacznij się ruszać, rower lub aerobik z przyjaciółką to dobry pomysł. Zacznij jeść tylko chude produkty białkowe, chleb pszenny zastąp żytnim. Zamiast tłuszczów zwierzęcych używaj tłuszczów roślinnych, najbardziej polecany przez dietetyków jest olej z oliwek.

50+ – Jedz dużo błonnika, który zwalczy twoje problemy z zaparciami. Spożywanie dużej ilości nabiału sprawi cuda, uzupełnisz braki wapnia, dzięki temu Twoje kości będą „gotowe do działania”. Spożywaj więcej ryb, niż mięsa (ryby są zdrowsze oraz bogate w kwasy tłuszczowe). Jeżeli wybierasz mięso, to tylko o niskiej zawartości tłuszczów prostych! Aktywność fizyczna to nie zdobycie szczytu górskiego, chociaż 15 minut spaceru dziennie rozszerzy Twoje płuca, nie będziesz się tak męczyć oraz poruszysz swój organizm do działania!

fot. pixabay

MADZIA

Roboty kuchenne - porównaj ceny

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *