makaron brazowy
CO W GARACH PISZCZY ZDROWIE

MAKARON RAZOWY + 3 PRZEPISY

Makaron razowy potocznie nazywany brązowym wykonywany jest z mąki razowej. Jest zdrowym i lekkim produktem, wykazuje niski indeks glikemiczny oraz małą kaloryczność. Obniża poziom cukru oraz cholesterolu we krwi. Zawiera dużo błonnika oraz witamin i składników odżywczych. Spożywanie makaronu razowego ma zbawienny wpływ na nasz układ pokarmowy. Pamiętaj, że spożywanie samego makaronu nie tuczy, lecz dodatki, które razem z nim spożywamy podczas posiłku.

WARTOŚCI ODŻYWCZE MAKARONU BRĄZOWEGO/RAZOWEGO:
  • potas
  • witaminy z grupy B
  • witaminy z grupy E
  • cynk
  • magnez
  • wapń
  • jod
  • żelazo
  • aminokwasy
MAKARON RAZOWY/BRĄZOWY KCALORIE

Makaron razowy (ugotowany) w 100 g ma 140 kcal to tyle samo kalorii co:

  • 1 szklanka ryżu brązowego (ugotowanego)
  • 5 pomidorów
  • 60 truskawek

Żeby spalić 100g makaronu razowego:

  • Biegaj bardzo szybko przez 8 minut
  • Jeździć rowerem przez 20 minut
  • Spaceruj przez 40 minut
  • Leż przez 4 godziny

Przepisy na dania z makaronem razowym/brązowym polecane i sprawdzone przez BABY:

MAKARON Z SOSEM ORZECHOWYM:

Składniki:

  • Makaron razowy
  • Ciecierzyca konserwowa
  • Masło orzechowe
  • Czosnek
  • Cytryna
  • Brokuły
  • Chili
  • Oliwa z oliwek
  • Imbir
  • Natka pietruszki

Makaron ugotuj (100g), brokuł (150g) pokrój i ugotuj w osolonej wodzie al dente. W misce wymieszaj 2 łyżeczki masła orzechowego, pół łyżki oliwy z oliwek łyżeczkę soku z cytryny i pieprz do smaku.

Ciecierzycę (100g), posiekany czosnek (1/2 ząbki), chili i imbir (do smaku) podsmaż na oliwie z oliwek. Dodaj sos wymieszaj i dodaj makaron oraz ugotowany wcześniej brokuł. Przełóż na talerz i posyp natką pietruszki.

MAKARON RAZOWY Z CUKINIĄ I FETĄ:
  • Makaron razowy
  • Cukinia
  • Pestki słonecznika
  • Czosnek
  • Oliwa z oliwek
  • Ser feta
  • Świeża bazylia

Makaron 100g ugotuj w osolonej wodzie. Cukinie obierz i usuń pestki. Na grubej tarce zetrzyj cukinię i usmaż z czosnkiem (1/2 ząbki) na oliwie z oliwek. Pestki słonecznika (10g) upraż na suchej patelni. Ugotowany makaron dokładnie wymieszaj z usmażoną cukinią i posyp serem fetą oraz świeżą bazylią.

MAKARON RAZOWY ZE SZPINAKIEM

  • Makaron razowy
  • Szpinak świeży
  • Czosnek
  • Oliwa z oliwek
  • Parmezan

Makaron 100g ugotuj w osolonej wodzie. Szpinak usmaż z czosnkiem na oliwie z oliwek. Ugotowany makaron wymieszaj z usmażonym szpinakiem i posyp świeżo startym parmezanem.

MADZIA

fot. pixabay

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *