cholesterol
CO W GARACH PISZCZY ZDROWIE

PRAWIDŁOWY POZIOM CHOLESTEROLU – ZADBAJ O ZDROWIE

Organizm codziennie produkuje około jeden gram cholesterolu. Jest wytwarzany przez wątrobę. Cholesterol to tłuszczo podobna substancja woskowata, która wchodzi w skład wszystkich komórek znajdujących się w organizmie. Cholesterol uczestniczy w wytwarzaniu niektórych hormonów, wspomaga również powstawanie witaminy D i kwasów żółciowych, co przekłada się na prawidłowe procesy trawienne.

Największy wpływ na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi ma zmiana diety. Ograniczone spożywania kwasów tłuszczowych oraz włączenie błonnika pomagają zmniejszyć produkcję „złego cholesterolu”.

Systematyczna kontrola poziomu cholesterolu we krwi to nieopisana pomoc dla osób zmagających się z jego wysokim poziomem, a co za tym idzie – zapobieganiem choroby wieńcowej.

PONIŻEJ PRZEDSTAWIAMY PRODUKTY KTÓRE MOGĄ PODWYŻSZAĆ POZIOM CHOLESTEROLU:

Margaryny, tłuszcze do smażenia, suchary, ciasta, czekolady, wyroby cukiernicze.

Tłuste mięsa, mięsa po obróbce termicznej (smażone), kiełbasy, parówki, pasztety.

Pełnotłuste produkty mleczne, sery, śmietana, masło.

PRODUKTY, KTÓRE OBNIŻAJĄ POZIOM CHOLESTEROLU:

Pieczywo pełnoziarniste, chrupkie pieczywo żytnie, chleb żytni.

Owoce (pomarańcze, jabłka, gruszki, banany) owoce suszone.

Płatki owsiane, płatki zbożowe zwierające ugotowane otręby, musli.

Warzywa (kukurydza, fasolka szparagowa, cebula, czosnek, fasola (najlepiej czerwona) ciecierzyca.

MADZIA

fot. pixabay, zasoby własne

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *