materiał sponsorowany
Dotychczas była kojarzona głównie z logo na kartach płatniczych. Jednak Visa to znacznie więcej. Mało kto wie, że marka zarządza dynamiczną siecią ludzi, partnerstw i produktów. Wyróżnia ją skala oddziaływania, technologie i możliwości łączenia jednej części świata z drugą.
Gdy powstawała ponad sześćdziesiąt lat temu, niewielu potrafiło sobie wyobrazić świat bez gotówki i czeków. Towarzysząca powstaniu firmy wizja wprowadzenia bardziej bezpiecznej, pewnej i wygodnej waluty w postaci cyfrowej sprowadzała się do prostego pytania: co, jeśli pieniądz stałby się w pełni elektroniczny? Dzisiaj Visa nadal współtworzy przyszłość handlu cyfrowego, dzięki udostępnianiu swojej bezpiecznej i globalnej sieci, wspierając małe i średnie firmy w cyfrowej transformacji biznesu.
Obecność małych firm na platformach sprzedaży internetowej jest kluczowa, gdyż stanowi dla nich cyfrowe okno na świat. W ten sposób drobni przedsiębiorcy mogą zyskać rozpoznawalność oraz docierać ze swoją ofertą do nowych klientów, którzy będą mieli dostęp do ich produktów przez 24 godziny na dobę z dowolnego urządzenia mającego dostęp do internetu. Wzrost zainteresowania cyfrowym kanałem sprzedaży wśród drobnych sprzedawców potwierdzają dane z dziewięciu krajów – od czerwca 2020 r. zwiększyło się ono z 27 proc. do 43 proc.[1]
Visa wspiera wszystkich
Ważną rolę w biznesie odgrywają kobiety – wiele z nich prowadzi małe przedsiębiorstwa. Wzmacnianie roli kobiet w drobnym biznesie wiąże się z dążeniem do równouprawnienia, ograniczeniem ubóstwa i dalszym rozwojem gospodarki z korzyścią dla wszystkich. W Polsce Visa została partnerem programu „TOP Women w e-biznesie” założonego przez Fundację Kobiety e-biznesu. Jego celem jest edukacja uczestniczek w zakresie rozpoczęcia działalności gospodarczej i korzystania z najbardziej potrzebnych narzędzi do prowadzenia firmy w internecie.
9 miliardów dolarów zainwestowanych w technologie, które będą kształtować przyszłość handlu
Dzięki Visa możemy inicjować dowolnego typu transakcje. Visa nie jest już ograniczona infrastrukturą przewodową, metodą płatności, nośnikiem ani zasięgiem sieci. Przykładowo, sieć Visa umożliwia wdrożenie rozwiązania, dzięki któremu zakładający zbiórkę internetową może otrzymać zebrane środki na swoją kartę Visa w czasie rzeczywistym. Usprawnia ona także płatności, poprzez odbieranie i wysyłanie pieniędzy na całym świecie czy umożliwia łatwiejsze transgraniczne płatności korporacyjne o dużej wartości.
Visa
wspiera rozwój gospodarczy – jej sieć łączy 3,6 miliarda kart, ponad 70
milionów punktów sprzedaży, dziesiątki tysięcy partnerów i rocznie obsługuje
transakcje o wartości 12,5 biliona dolarów. W ostatnich pięciu latach Visa
zainwestowała 9 miliardów dolarów w technologie, które będą kształtować
przyszłość handlu poprzez stworzenie zróżnicowanego pakietu produktów i usług z
korzyścią dla wszystkich i wszędzie.
[1] Badanie „The Visa Back to Business Study. 2021 Outlook” zrealizowano na dziewięciu rynkach, https://usa.visa.com/dam/VCOM/blogs/visa-back-to-business-study-jan21.pdf
Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?