materiał sponsorowany
Ludzie postrzegają Visa przez pryzmat kart płatniczych, ale Visa to znacznie więcej. Visa zarządza dynamiczną siecią ludzi, partnerstw i produktów. Wyróżnia ją skala oddziaływania, technologie i możliwości łączenia jednej części świata z drugą. Visa to zaufana sieć umożliwiająca rozwój handlu, która działa dla wszystkich.
W ostatnich miesiącach w całej Europie cyfrowe płacenie w sklepach i w Internecie nie było już tylko wygodą – stało się wręcz koniecznością. Badanie Visa Back to Business z 2021 r. pokazuje wyraźną zmianę w zachowaniach zakupowych konsumentów. Prawie dwie trzecie (65 proc.) z nich wolałoby korzystać z płatności zbliżeniowych tak samo często, a nawet częściej niż teraz, a tylko 16 proc. twierdzi, że po pandemii powróci do wcześniejszych metod płatności. Sprzedawcy starali się reagować na zmiany preferencji konsumentów – od czerwca 2020 r. odsetek sprzedających po raz pierwszy w Internecie wzrósł z 27 proc. do 43 proc. W obliczu obostrzeń związanych z COVID-19, małe przedsiębiorstwa uznały płatności zbliżeniowe za „koło ratunkowe”, a 74 proc. małych i średnich firm oczekuje, że po pandemii konsumenci będą wciąż preferować płatności zbliżeniowe.
Rozszerzanie działalności mikroprzedsiębiorstw o sprzedaż w internecie i przyjmowanie przez nie płatności cyfrowych decyduje obecnie o ich przetrwaniu w nowej rzeczywistości rynkowej. Visa zobowiązała się do wieloletniego wysiłku, aby umożliwić działalność cyfrową 50 milionom małych i mikro przedsiębiorstw na całym świecie. W kwietniu 2020 roku Visa podjęła natychmiastowe decyzje związane z działalnością Visa Foundation i uruchomiła środki na realizację projektów dla osób i grup najbardziej potrzebujących pomocy. W ciągu kilku najbliższych lat Visa Foundation planuje przeznaczyć 210 mln dolarów na pomoc firmom najbardziej dotkniętym skutkami pandemii. W Polsce Visa wspiera wiedzą, doświadczeniem oraz finansowo Fundację Polska Bezgotówkowa. W ramach prowadzonego przez nią programu małe firmy przez okres 12 miesięcy mogą bezpłatnie korzystać z terminali obsługujących płatności zbliżeniowe. Dzięki tej inicjatywie w całym kraju zainstalowano już ponad
400 000 terminali.
Wiele drobnych przedsiębiorstw jest prowadzonych przez kobiety, a pomoc skierowana do nich może przełożyć się na wsparcie, które dotrze do wielu członków lokalnych społeczności. Wzmacnianie pozycji kobiet w biznesie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów osiągnięcia równości płci, ograniczenia ubóstwa i dalszego rozwoju gospodarczego sprzyjającego inkluzywności. W Polsce Visa została partnerem programu „TOP Women w e-biznesie” założonego przez Fundację Kobiety e-Biznesu. Jego celem jest edukacja uczestniczek w zakresie rozpoczęcia działalności gospodarczej i korzystania z najbardziej potrzebnych narzędzi do prowadzenia biznesu w Internecie.
Visa nie jest już ograniczona infrastrukturą przewodową, metodą płatności, nośnikiem ani zasięgiem sieci. Obecnie dąży do tego, aby stać się platformą do zainicjowania dowolnego typu transakcji, umożliwiając bezpieczny przepływ pieniędzy dla wszystkich i wszędzie. Wizja firmy zakłada bycie najlepszym sposobem płacenia i otrzymywania płatności dla wszystkich na całym świecie. Visa rozbudowała strategię, a jej marka przekształciła się w „sieć dla innych sieci”, czyli platformę, która umożliwia przepływ pieniędzy w sieci Visa i poza nią.