sen łóżko spanie kobieta
LIFESTYLE MACIERZYŃSTWO I CIĄŻA ZDROWIE

POTRZEBA SNU – MUSISZ TO WIEDZIEĆ

95% ludzi po przebudzeniu nie pamięta swoich snów.

W okresie jesienno-zimowym potrzeba snu zwiększa się o około 30 minut.

Trzy razy częściej w snach kobiet pojawia się rodzina niż u mężczyzn.

Zazwyczaj śnimy około 3-5 snów w ciągu nocy.

W snach przeplata się przeszłość, teraźniejszość oraz przyszłość w połączeniu z nierealnymi sytuacjami.

Głównym bohaterem naszych snów jesteśmy my sami.

Kobiety częściej miewają sny erotyczne.

W fazie REM nasz mózg jest aktywny, mamy nieregularny oddech oraz puls, paraliż mięśni.

W 1 fazie snu jesteśmy podani na wybudzenie, mięśnie rozluźniają się, jesteśmy bardziej podani na skurcze, nasze ruchy gałek są spowolnione.

W 2 fazie snu spada temperatura ciała, ogranicza nam się świadomość otoczenia, spowalniają fale mózgowe, zatrzymują się gałki oczne, wyrównuje się oddech oraz puls.

W 3 fazie snu spada ciśnienie krwi, mięśnie się rozluźniają, tkanki podlegają naprawie oraz rosną, „energia” się odnawia, hormony się uwalniają.

Optymalna temperatura do snu to od 15-20 stopni C.

Gdy jesteśmy zmęczeni oraz senni zmniejsza się tolerancja na ból.

Im później kładziemy się spać tym większe podobieństwo, że przyśnią się koszmary.

Kontrolowane sny zdarzają się częściej graczom komputerowym.

Bez snu ludzie potrafią przeżyć do około 10 dni.

Nieznajome osoby w naszych snach musieliśmy kiedyś widzieć, śnimy tylko to co znamy.

Większość naszych snów nie ma dźwięku.

MADZIA

fot. pixabay, zasoby własne

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *